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84zk. / Maiatza 2020

 
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Covid19k ezarritako osasun-alarmako egoeragatik bulegoak itxi ondoren, Arartekoak herritarrak telefonoz eta posta elektronikoz artatzen jarraitzen du

Ezarritako gutxieneko zerbitzuek eta erakundeko langileen tele-lanak herritarren arreta bermatzen dute. Beraz, eta berriro abisatu arte, jendaurreko arreta telematikoa izaten da, batez ere helbide elektroniko honen bidez: arartekoa@ararteko.eus edo 945135118 telefono zenbakiaren bitartez.

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Arartekoaren jarduerak Covid-19aren krisialdian

COVID-19aren krisia dela eta, Arartekoak kexa eta kontsulta ugari jaso ditu. Herritarrek zenbait gai azaldu dituzte: egoera honetan pairatzen ari diren arazoak, administrazio publikoak koronabirusaren pandemiaren inguruan burutzen ari diren jarduerak, eta alarma-egoera ezarriz onartu diren neurriak norainokoak diren.

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Ezohiko egoera hau dela eta, Arartekoak berresten du pertsonen oinarrizko eskubideak eta duintasuna bermatzen jarraitu behar dela, batez ere kalteberenenak

Aldi berean, erakunde adierazpen batean, aintzat hartzen du euskal administrazio publikoak eta beraien profesionalak egiten ari diren ahalegin goresgarria, eta eskertzen ditu euskal herritar guztien erresistentzia, elkartasuna eta jarrera zibikoa.

ERAKUNDE ADIERAZPENA

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Pertsonek beren etxeetan atseden hartzeko eskubidea dute, Covid-19aren krisiak eragindako itxialdian

Arartekoak gogorarazten du bizilekuaren bortxaezintasunerako eskubideak berekin dakarrela pertsonek beren etxeetan hots-kutsadurazko inmisiorik ez jasateko bermea, baldin eta inmisio horiek eragozpen larriak sor baditzakete eta beraien bizi-kalitatean eta atseden hartzeko eskubidean eragin badezakete. Eskubide hori bereziki garrantzitsua da alarma egoerako eta biztanleen itxialdiko une berezi honetan.

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Oinarrizko zerbitzu publikoen erakunde hornitzaileek hornidura bermatu behar diete talde kalteberei krisiak eragindako itxialdiak dirauen bitartean

Pertsona batek Arartekoari azaldu zionez, bere etxean ur hornidura izateko arazoak zituen itxialdian. Kexagilearen esanean, babes publikoko etxebizitza bat esleitu zioten, errentamendu erregimenean, eta etxe horretan hainbat egun eman ostean, ez zuen ur zerbitzua kontratatzerik izan, enpresa hornitzailearekin lehendik zorra zeukalako, beste etxebizitza bateko aurreko kontratu baten ondorioz.

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Ematen dizkiguzun datuak erakundeko harremanetarako erabiliko dira. Informazio osagarria eska dezakezu www.ararteko.eus web orriko pribatutasun politikan, eta zure eskubideak balia ditzakezu Datuak Babesteko ordezkariari helbide honetara idazki bat bidaliz:lopd@ararteko.eus

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Nº 84 / Mayo 2020

 
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Tras el cierre de las oficinas por la situación de alarma sanitaria decretada por el Covid19, el Ararteko sigue atendiendo a la ciudadanía telefónicamente y a través del correo electrónico

Los servicios mínimos establecidos y el tele trabajo del personal de la institución garantizan la atención a la ciudadanía. Hasta nuevo aviso, la atención al público está siendo de forma telemática, fundamentalmente a través del correo electrónico arartekoa@ararteko.eus o el teléfono 945135118.

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Actuaciones del Ararteko en la crisis del Covid-19

El Ararteko ha recibido numerosas quejas y consultas en relación con la crisis del COVID-19. La ciudadanía ha planteado diferentes cuestiones sobre los problemas que están sufriendo en esta situación y sobre las actuaciones de las administraciones públicas vascas en relación con la pandemia del coronavirus, así como sobre el alcance de las medidas adoptadas en aplicación del estado de alarma.

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Ante esta situación excepcional el Ararteko reafirma la necesidad de seguir garantizando los derechos fundamentales y la dignidad de las personas, especialmente de las más vulnerables

En una declaración institucional ha reconocido, también, el encomiable esfuerzo que llevan a cabo las administraciones públicas vascas y sus profesionales, y agradece la resistencia, la solidaridad y el espíritu cívico de toda la ciudadanía vasca.

DECLARACIÓN INSTITUCIONAL

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El derecho al descanso de las personas dentro de sus viviendas durante el periodo de confinamiento derivado de la crisis de la Covid-19

El Ararteko recuerda que el derecho a la inviolabilidad del domicilio conlleva una garantía para que las personas no sufran en sus viviendas inmisiones de contaminación acústica que puedan generar molestias graves que incidan en su calidad de vida y afecten a su derecho al descanso. Este derecho es especialmente relevante en el actual momento excepcional del estado de alarma y de confinamiento de la población.

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Las entidades suministradoras de servicios públicos esenciales tienen la obligación de garantizar el suministro a los colectivos vulnerables durante el periodo de confinamiento

Una persona planteó al Ararteko las dificultades que estaba teniendo para poder disponer de suministro de agua en su domicilio durante el periodo de confinamiento, Señaló que había resultado adjudicataria de una vivienda de protección pública en régimen de arrendamiento y que, tras varios días en la vivienda, no había podido contratar el servicio de agua por una deuda pendiente con la empresa suministradora derivado de un anterior contrato en otra vivienda.

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